Babypark wil haar klanten in elke fase van de klantreis soepel en aantrekkelijk ondersteunen. Hiervoor willen ze de online en offline beleving samenbrengen. Met Itonomy en Touchwonders, onderdeel van de Cronos Groep, werd de ideale basis gelegd voor een sterke omnichannel aanpak.
Omnichannel klantbeleving
Een belangrijk aspect voor Babypark was het creëren van een naadloze klantreis over alle kanalen heen. Babypark wilde hun klanten in elke fase van de klantreis op een soepele en aantrekkelijke manier ondersteunen, zowel online als fysiek in de winkel. Met de gerealiseerde mobiele app kunnen klanten niet alleen online shoppen, maar ook in de fysieke winkels een gepersonaliseerde ervaring krijgen. Zo kan Babypark bijvoorbeeld pushnotificaties sturen wanneer klanten in de winkel zijn, bijvoorbeeld om hen uit te nodigen voor een kop koffie. Deze combinatie van fysieke en digitale interactie versterkt de binding met de klant en maakt de beleving compleet.
Lancering en functionaliteiten
Met behulp van het EMERGE platform werd de mobiele app gerealiseerd. Deze biedt niet alleen een prachtig design, maar ook een uitgebreide set aan functionaliteiten. Een van de opvallende features is het geïntegreerde loyaliteitsprogramma. Klanten kunnen eenvoudig hun gespaarde punten beheren en met een handige slider punten inwisselen voor kortingen. Daarnaast is de app uitgerust met een One-Time Password (OTP) systeem, waarmee gebruikers na invoering van hun e-mailadres direct toegang krijgen tot hun persoonlijke omgeving en alle functionaliteiten van de mobiele app. Een andere mooie toevoeging is de integratie van Babypark's giftbox voor aanstaande ouders. Het aanvraagformulier is opgenomen in de onboardingsflow van de app, waardoor het gemakkelijk en snel kan worden aangevraagd.
Samenwerking met Babypark
De samenwerking met Babypark was intensief en productief. De mensen van Babypark waren nauw betrokken bij ons team en gezamenlijk hebben we de visie van Babypark kunnen vertalen naar de juiste oplossingen. In wekelijkse refinement sessies kon snel worden geschakeld en werden designwensen omgezet in heldere technische specificaties.
Voor een serieuze retailer als Babypark is een eigen app onmisbaar om de perfecte klantbeleving te bieden. De eerste plekken waar klanten zoeken zijn Google en de App Stores, dus een sterke aanwezigheid daar is essentieel. Itonomy en Touchwonders zijn er trots op dat we Babypark hebben mogen helpen om deze stap te zetten, en met onze EMERGE technologie hebben we een app gecreëerd die zowel flexibel als krachtig is, en klaar om de klantreis naar een hoger niveau te tillen.