Forward voor Omoda

Omoda: transformatie naar online fashion boutique

Ontdek hoe FORWARD heeft bijgedragen aan de transformatie van Omoda naar online fashion boutique. Een webshop met de service en inspiratie van een boutique en het gemak en de schaal van een grote retailer. Laat je inspireren met de ‘Shop the look'-functionaliteit!

Over Omoda
Omoda is een familiebedrijf, opgericht in Zierikzee in 1875. Wat begon als een schoenmakerij evolueerde later naar de verkoop van schoenen. Omoda's missie is altijd geweest om klanten te helpen de perfecte schoenen en mode-items te vinden en de best mogelijke service te bieden. In de 21e eeuw betrad Omoda met succes de wereld van e-commerce, met webshops in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Denemarken en Frankrijk. Tegenwoordig komt 75% van de omzet van Omoda uit e-commerce, naast meer dan 30 fysieke winkels in Nederland en België.

Uitdaging van de klant
In 2021 begon Omoda haar transformatie van schoenenwinkel naar een online fashion boutique voor vrouwen, mannen en kinderen. Een webshop met de service en inspiratie van een boutique en het gemak en de schaal van een grote retailer. Een opmerkelijke functie van de webshop is de op data gebaseerde 'Shop the look'-functionaliteit, waarmee klanten een volledige outfit voor een speciale gelegenheid kunnen kopen, van schoenen en kleding tot accessoires.

De belangrijkste uitdaging was ervoor te zorgen dat de productdetailpagina's de 'Shop the look'-functie ondersteunden

Uitdaging voor FORWARD
FORWARD nam de uitdaging aan om deze nieuwe kledingwinkel te ontwikkelen en te integreren met de schoenenwebshop. En FOWARD heeft de innovatieve 'Shop the look'-functie gecreëerd. De belangrijkste uitdaging was ervoor te zorgen dat de productdetailpagina's de 'Shop the look'-functie ondersteunden, waarbij het ontwerp en de productafbeeldingen de sensatie van winkelen in een fysieke winkel moesten oproepen. FORWARD en Omoda hebben nauw samengewerkt om deze transformatie soepel te laten verlopen. Hiervoor is een nieuw aangepast PIM-systeem ontwikkeld voor kledinginformatie en media, waarbij de bestaande integratie met Magnus OIL bleef werken voor de "schoenen".

Twee bedrijven, één team
De samenwerking tussen Omoda en FORWARD begon in december 2019, waarbij beide bedrijven merkten dat ze overeenkomstige waarden deelden. De teams zijn in de loop der jaren opgeschaald en de samenwerking is altijd soepel en stabiel gebleven. FORWARD's klantoplossing omvatte de naadloze integratie van de nieuwe kledingwebshop met de bestaande schoenenwinkel, de introductie van 'Shop the look' en de voortdurende optimalisatie en implementatie van belangrijke SEO-functies.

De impact voor Omoda als online fashion boutique

  • Twee inspirerende looks per kleding item
  • Looks op verschillende modellen en stylen; van comfy en scandi tot Tenue de ville
  • +40.000 inspirerende looks voor dames, heren én kids 

Meer info?
Op zoek naar een e-commerce oplossing met 'Shop the look'? Neem contact op met Annemieke Klok van FORWARD.