Brightfox voor Funda

Funda: customer intelligence with Salesforce

Funda heeft samen met Brightfox met succes het Salesforce CRM-platform geïmplementeerd om hun digitale marketing, verkoop- en klantenserviceprocessen te optimaliseren. Het doel was niet alleen om de omzet te maximaliseren en marktleider te blijven, maar ook om schaalbaarheid en flexibiliteit te bereiken voor de dagelijkse bedrijfsvoering. Funda heeft de ambitie om haar verzamelde gegevens in te zetten voor bedrijfs- en klantintelligentie. Dankzij een solide CRM- en gegevensstrategie kan Funda nu nog slimmer klanten benaderen.

Wie is Funda.nl
Funda.nl brengt vraag en aanbod op de vastgoedmarkt samen door kopers, verkopers, huurders, verhuurders en makelaars met elkaar te verbinden. In de afgelopen 20 jaar is Funda een van de grootste websites in Nederland geworden met gemiddeld 5 miljoen bezoekers per maand. In dit digitale tijdperk verlicht Funda zorgen voor kopers en huurders, verbindt ze met makelaars door relevante producten, functionaliteiten en inhoud aan te bieden.

De uitdagingen van Funda
Funda wil een CRM-platform dat zorgt voor efficiënte (digitale) marketing, verkoop- en klantenserviceprocessen. Bovendien moet het platform Funda schaalbaarheid en flexibel zijn. Doel is om marktleider te blijven en haar winst te maximaliseren.

Funda streeft ernaar haar productleiderschap verder te verbeteren door optimaal gebruik te maken van alle verzamelde gegevens. Deze informatie moet bedrijfsintelligentie (BI) en klantintelligentie (CI) opleveren om meer geïnformeerde beslissingen te nemen. Een solide CRM- en gegevensstrategie, ondersteund door een centraal gebruikt CRM-platform, geeft Funda de juiste tools om slimmer te werken en een betrouwbare partner te blijven voor hun klanten. Het platform zal Funda de nodige inzichten geven om hun klanten strategisch op een meer gerichte manier te benaderen.

Het platform zal Funda de nodige inzichten geven om hun klanten strategisch gerichter te benaderen

De Salesforce oplossing
Het Cronos bedrijf BRIGHTFOX heeft Salesforce hiervoor geïmplementeerd in combinatie met Pardot. Om schaalbaarheid voor de toekomst te creëren is Service Cloud gebruikt. Het project werd uitgevoerd volgens de "Agile" scrum-methodologie, waar consultants, ontwikkelaars, producteigenaren en belanghebbenden (key users) in nauw contact bleven met betrekking tot de oplossing. Hierdoor konden tijdige aanpassingen worden doorgevoerd en was er een hoge adoptiesnelheid binnen het bedrijf. De key users werden getraind in een "train-the-trainer" formaat, zodat Funda vervolgens zijn medewerkers kon trainen.

Om dagelijkse repetitieve taken te automatiseren en de werklast onder accountmanagers beter te verdelen, heeft BRIGHTFOX een vastgoedmodule in het Salesforce-platform ingebouwd en Advendio gebruikt voor de advertentieafdeling. Accountmanagers zien trends in hun gegevens, dankzij een onderliggende integratie met Google BigQuery. Op deze manier kan het verkoopteam van Funda op de hoogte blijven van de laatste trends en klanten proactief adviseren.

De impact voor Funda

  • Afdelingen en processen zijn verbonden, waardoor alle afdelingen slimmer en efficiënter werken.
  • 360-gradenbeeld van de klant zorgt voor nauwkeurigere kennis van klanten en consistente klantinteracties.
  • Geen onnodige vervelende werkzaamheden door de automatisering van repetitieve taken.

Gebruikte technologie

  • Salesforce Service Cloud
  • Advendio
  • Pardot

Meer info?
Wil je meer weten? Neem dan snel contact op met Saskia Blommaers!